Jarní Benátky a Treviso, Itálie

31.01.2017

Na výlet do Benátek jsem se opravdu dlouho těšila, až nadešel ten správný čas si přání splnit :)

Pro návštěvu Benátek jsme si vybrali květen už jen proto, že město není až tak přeplněné turisty. Ubytování jsem vybrala v nedalekém městě Treviso, které také stojí za návštěvu a nachází se asi 30 km severně od Benátek. Historické město má zachované zbytky hradeb, dvě brány (nejkrásnější je brána Sv. Tomáše) a protože leží na soutoku dvou říček, řada ulic jsou kanály. Přespali jsme v krásné historické vile, hotel Scala. Výhodou byl obchod s potravinami hned vedle a přes ulici výborná pizzerie a kavárna. Navíc poblíž byla i autobusová zastávka. Tu jsme využili hned druhý den, když jsme vyrazili v Trevisa směr Benátky. Do centra Benátek se autem nedostanete, tak jsme u hotelu sedli na autobus, dojeli v Trevisu na vlakové nádraží a pak frčeli vlakem přímo do centra Benátek. Bohužel nám počasí moc nepřálo a celý den nám propršel. Navíc jsme po městě chodili skoro permanentně ve vodě, ale nic nemůže zkazit dojem z tohoto nádherného města. A to ani ty neskutečně přeplněné ulice lidmi a ty šílené fronty na vstup do památek, což teda není nic moc pro mě :(

Po příjezdu na nádraží, Stazione Ferrovie dello Stato Santa Lucia, jsme hned před východem z nádraží nastoupili na lodní autobus ( vaporetto). Náš cíl bylo náměstí Sv.Marka. Cesta lodním busem byla po kanálu Grande, kdy jsme měli možnost si prohlédnout tu neskutečně nádhernou architekturu s nádechem historie. Úplně se vžijete do doby Marca Pola, který tu také žil. Na druhou stranu většina budov je v dost dezolátním stavu, ale jak jsme zjistili, opravy tu nejsou zrovna jednoduchou záležitostí.

kanál Grande

Po " vylodění se" na náměstí Sv. Marka jsme si prohlédli nádhernou budovu Dóžecího paláce ( Palazzo Ducale), který byl zbudován v 9. století jako opevněný hrad. Nicméně současná podoba paláce je v 14. Století, jelikož původní budova lehla požárem. Palác byl téměř 900 let rezidencí benátských vládců a ukázkou jejich marnotratného života. Dovnitř jsme se ani neodvážili, když jsme viděli tu neskutečně dlouhou frontu na vstup.

Dóžecí palác

Tak jsme si to vynahradili výstupem na vrchol Kampanily, ze které je nádherný výhled na celé Benátky. Jedná se o zvonici, kde v roce 1609 předvedl Galileo svůj dalekohled. Dnešní podoba věže pochází z 16. století, kdy se po zemětřesení podrobila rekonstrukci. Další ranou byl rok 1902, kdy se celá věž zřítila a nová byla otevřena v roce 1912.

výhled z Kampanily

Dominantou náměstí Sv. Marka je i bazilika Sv. Marka, která v době naší návštěvy byla v rekonstrukci. Bazilika s půdorysem ve tvaru řeckého kříže je v pořadí již třetím kostelem situovaným na tomto místě. Naše cesta pokračovala dále malebnými uličkami čtvrti San Marco až k mostu Ponte Rialto. Tento most byl zbudován v letech 1588 až 1591. Původně se jednalo o dřevěný most. Jedná se o důležitou součást města a o velmi rušné místo. Navíc se nedaleko mostu konají již po staletí Rialtské trhy. Přes tento most jsme se dostali do čtvrti San Polo, kde jsme pokračovali až na náměstí Campo dei Frari, kde se nacházela stavba gotického kostela Santa Maria Gloriosa dei Frari. Poté jsme pokračovali malými úzkými malebnými uličkami dále do části města Santa Croce až k mostu Ponte degli Scalzi, který je nedaleko nádraží a tímto naše prohlídka Benátek skončila. Bylo na čase sednout na vlak a celý promočení frčet zpět do Trevisa. Po příjezdu jsme si i toho město prošli příjemnou procházkou až do hotelu.

I přes nepřízeň počasí, kdy nám opravdu celé dny propršely, jsme si výlet užili, ale návštěvu Benátek tak trošku díky tomu odbyli, resp. zrychlili. Tak možná někdy příště ...Arrivederci :)